reklama

Vzácny okamih, keď je to po prvýkrát

Vždy, keď niečo robím po prvýkrát prežívam zvláštny, priam slávnostný pocit. Hovorím tomu „historický okamih“ a delím sa oň s ľuďmi okolo mňa. O jednom mojom "prvom kroku" však zatiaľ nevie nikto ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Pohľad na sneh po prvýkrát
Pohľad na sneh po prvýkrát (zdroj: Katarína Králiková)

Prvýkrát do školy ma odprevadila mama. Prvýkrát do Bratislavy ma odviezol otec. Prvýkrát do práce ma zaviedla krstná mama. Prvýkrát som dávala radu svojej mladšej sestre. Niektoré „prvýkrát“ si nechám pre seba, ale o niektoré sa s vami podelím.

Keď som sa stala prvýkrát matkou, myslela som si, že svet sa točí len okolo mňa. Ach, aký veľký omyl. To ja som sa krútila okolo môjho sveta, teda okolo mojej dcérky. Z toho krútenia sa mi zakrútila hlava. Našťastie, pomohlo mi materské centrum. Teda, aby som bola presná, pomohlo mi to, že žiadne materské centrum v mojom okolí nebolo. Spolu s inými „prvomamičkami“ sme si teda založili vlastné materské centrum a spustila sa lavína mojich „prvýkrát-ov“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvýkrát som sa rozprávala so starostom. Prvýkrát som písala článok do novín. Prvýkrát som písala projekt na „veľkú vec“. Prvýkrát som dojčila čítajúc e-maily pri počítači. Prvýkrát som verejne rozprávala pred cudzími ľuďmi. Prvýkrát som zistila, že niektoré veci viem robiť, hoci na to nemám vzdelanie. Prvýkrát som moderovala veľké podujatie. Prvýkrát som rozprávala do mikrofónu, do kamery. Neskutočné zážitky!

Nasledoval okamih, kedy sa nám na prvýkrát podarilo druhé dieťa. Prvýkrát som pocítila, že už sa okolo svojho sveta netočím ja, ale môj svet – naše deti sa  točia okolo mňa. Prvýkrát som dokázala, že viem byť aj multifunkčná - v nehybnej polohe dojčením uspávať jedno dieťa a zároveň druhou polovicou tela hladkať svoje staršie dieťa a šepkať mu do uška rozprávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom prišiel čas urobiť po prvýkrát vážne životné rozhodnutie a zvoliť si priority. Rozhodla som sa byť matkou aj ženou naraz. Prvýkrát pracujem tak, ako som vždy chcela. Prvýkrát som sa odhodlala urobiť niektoré veci, o ktorých som doteraz len snívala. Písanie blogov na SME je jedným z nich. Ale o tomto mojom „prvýkrát-e“ ešte nikto nevie. Alebo áno?

Katarína Králiková

Katarína Králiková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spoznávam dejiny a zdieľam inšpirácie v článkoch, v blogoch a aj na prehliadkach po Bratislave.Som sprievodkyňa dejinami a blogerka.Viac o mne na www.katarinakralikova.sk Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenálaické recenziedejiny Bratislavyinšpiratívne osobnosti

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu